משלוח מהיר חינם לכל הארץ בקנייה מעל 199 ש"ח > החזרות על חשבוננו > 100% שביעות רצון

 
חיפוש
סגור

כל מה שרציתם לדעת על שמיכות פוך

כשאנו מדברים על שמיכות פוך מומלצת ואיכותית, כל מה שמתחשק באותו רגע הוא להזדחל למיטה ולהירדם.

שמיכת פוך היא שם נרדף ממש לשמיכה עבה, רכה ונעימה שאין לה תחליף, אך פוך אינו אומר בהכרח סוג אחד ספציפי של שמיכות. היום תחת המושג מסתתרים כמה סוגים של שמיכות עם מילויים שונים.

אילו סוגי שמיכות פוך ישנם?

שמיכות פלומה: שמיכות פלומה הן שמיכות פוך מומלצת ומפנקת במובן הקלאסי של המילה. אלה שמיכות שרוב המילוי בהן עשוי פלומת אווז וחלק קטן נוסף עשוי נוצות אווז. לשמיכות פלומה יש יתרון מבחינת החימום שהשמיכה יוצרת וקלות השמיכה. הפלומה אוגרת חום בתוכה ומונעת את בריחתו החוצה. כך היא מחממת באופן משמעותי יותר ממילוי סינתטי.

שמיכות הולופייבר: שמיכות הולופייבר הן שמיכות בעלות מילוי סינתטי. המילוי עשוי סיבים חלולים הכולאים בתוכם את החום כך שאמנם היא פחות מחממת משמיכות פוך טבעיות אך עדיין מצליחה לספק את הבידוד והחום הרצויים, במיוחד בחורף הישראלי שהוא עדין בחלק מהאזורים בארץ לעומת החורף האירופאי הקשה.

מה כדאי- פלומה או הולופייבר?

כמו בכל דבר, הכל עניין של בחירה, לכל אחד מסוגי השמיכות יתרונות וחסרונות.

היתרון המרכזי של שמיכות פלומה הוא היכולת שלהן לחמם טוב יותר אך עם זאת הפלומה היא חומר נושם ולכן החום לא גורם להזעה והחום מווסת טוב יותר.

חיסרון של שמיכת פוך העשויה פלומה היא האפשרות לגרום לאלרגיה בקרב רגישים וגם מחיר גבוה משמעותית לעומת שמיכות הולופייבר.

היתרונות של שמיכות הולופייבר הוא מחיר נוח משמעותית לעומת שמיכות פוך טבעיות, ההולופייבר הוא היפואלרגני כך שלא ייצור אלרגיות, הוא ניתן לכיבוס ויתכן מאוד שלחורף הישראלי הוא יעשה את העבודה. 

איך לבחור שמיכת פוך?

בין אם זו שמיכת פוך טבעית או שמיכת פוך סינתטית, יש לשים לב לכמה נקודות בבחירת שמיכות פוך מומלצת:

גודל השמיכה:

כן, נראה פרט בנאלי ושולי ביחס להרכב המילוי ושלל דברים מסובכים אבל גודל השמיכה הוא פרט קריטי שיקבע מאוד איך תראה השינה שלכם: האם תהיה נעימה או שתתעוררו באמצע הלילה כי השמיכה לגמרי ברחה... אז לפני שאתם צוללים לעומק, תוודאו שהמידות מתאימות: יחיד, זוגי או למיטת קינג סייז.

משקל השמיכה:

מומלץ לבחור בשמיכה קלה אלא אם כן אתם אוהבים להרגיש את כובד השמיכה עליכם. אם זו שמיכת פוך טבעית לחורף, העשויה ברובה מפלומה לרוב היא תהיה קלה ונוחה. אם זו שמיכה סינתטית, מומלץ משקל של 400 גר' למ"ר ומעלה. בכל מקרה לכו לפי התחושה, האם אתם אוהבים להרגיש קלילות גם בחורף או שבמזג אויר קר מעדיפים שמיכות פוך שתרגישו את משקלן היטב.

חום:

תחושת החום האידיאלית היא שונה עבור כל אחד ולכן מידת החום שמספקת השמיכה צריכה להתאים. כאמור שמיכות פלומה מחממות יותר מאשר שמיכות הולופייבר או שמיכות סינתטיות אחרות. קחו בחשבון גם את הרגלי החימום שלכם- האם אתם ישנים עם מזגן על חימום למשל. אם כן, העדיפו את האופציה המחממת פחות. כך גם בהתאם לרגישות שלכם לקור.

מחיר:

ככל שאחוז הפלומה בשמיכות פלומה גבוה יותר כך מחירה יהיה יקר יותר. בכל מקרה שמיכות פלומה יקרות יותר מאשר שמיכות הולופייבר. עשו גם את החישוב ובחרו את השמיכה המתאימה לתקציב. עם זאת זכרו שקניית שמיכה היא השקעה לטווח ארוך כך שאתם יכולים להרשות לעצמכם לקנות את שמיכת פוך המועדפת עליכם. בכל מקרה אל תבחרו שמיכה רק בגלל מחיר זול. סביר שתצטרכו להחליף אותה מהר יותר.

 דארלן חנות מוצרי טקסטיל לבית מציעה מבחר ייחודי של שמיכות מכל הסוגים והצבעים.